maandag 3 augustus 2015

H.O.M.E.


Hubbie heeft zijn ‘mancave’ en ik heb een ‘fruthok’. Mijn fruthok ademt vilt en allerhande zaken van boven tot beneden en van links naar rechts. Het eerste kleine bakje met stukjes vilt is vervangen door een compleet ladenblok met alleen maar lappen vilt. Dozen vol met borduurzijde, via-via gekregen uit een erfenis (waar ik natuurlijk heel blij mee ben, want ik grijp nooit mis naar een kleur). Blikken met scharen en tangen, bakjes met blingbling, een grote vaas met knopen, dozen met lintjes, splitpennen en veertjes. 
Daarnaast nog de nodige bakken met kralen, leerveters, doosjes en potjes met ringetjes, nietjes, kettelstiftjes en knijpkraaltjes (voor mijn sieraden-workshops) en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Ik zou zo zelf een winkeltje kunnen beginnen! Maar, iedere keer als ik weer naar het atelier van Sari ga, kan ik het niet laten om wat te kopen. Gedurende de 2 weken die tussen de workshops zitten, maak ik een lijstje met dingen die ik ‘nodig’ heb. 

Ondertussen is in het hele huis wel een frutsel te vinden. In de keuken hangt nog steeds (terwijl de mussen dood van het dak vallen…) een erwtensoeppakket van Atelier de MarLijn. En aan de deuropening tussen de hal en keuken (deur hebben we er tussenuit gehaald) hangen de H.O.M.E. ’s van Crejanne Design  passend bij het bijbehorende jaargetijde. Inmiddels heb ik een flink aantal gemaakt. Het leuke is dat, als je zo eigenwijs bent als ik en je niet aan het patroon houdt, je gebruik kunt maken van de inhoud van al die doosjes en bakjes die ik verzameld heb. In elk doosje zit wel een blingbling, veertje of lintje wat ik hierop kan verwerken. 

De lente versie
Met echte wollige schaapjes!
De paasversie, een eigen ontwerp. Zie het als een variatie op een bestaand thema.

De zomerversie
De teenslippers zijn versierd met kraaltjes...
De herfstversie
Persoonlijk vind ik deze het leukst!
De Halloweenversie
Leuk om te maken die 'enge' spin.
De winterversie
Mijn eerste en meest bewerkelijke HOMEversie.
Als we verder in huis kijken dan staat op het dressoir in de huiskamer, naast de foto’s van onze dierbaren, de hortensia van Atelier Lindelicht met een theelichtje erin. En daarachter weer de mooie orchidee van Atelier Anke Ik hoef nu niet meer eens in de zoveel weken een ander exemplaar te kopen omdat ’ie óf verdroogd óf verzopen is. 

Op datzelfde dressoir staat ook de fruitmand van Septemberspring die sinds vorige week is gevuld met fruitvliegjesvrij fruit, echt een aanrader! Ik heb veel plezier gehad aan het maken van de peer, de kiwi’s en appel. Ik had nog vilt over van de appel en heb een tweede gemaakt, maar deze maar voor de helft opgevuld en laten indeuken. De appel heeft als het ware plastisch chirurgie ondergaan en gaat nu in de fruitschaal door het leven als een bosperzik. Echt waar, als 2 druppels water! Ik had er zo’n lol in, want zo’n vruchtje is in hetzelfde tijdsbestek klaar, als dat je het zou willen schillen en opeten… In mijn enthousiasme besloot om nog wat mandarijntjes te maken. Toevallig (!!) had ik nog mandarijntjes- sprookjesvilt liggen. En hupsakee, 2 mandarijnen in de fruitmand. Mijn groenteboer zou er jaloers op zijn! De bananen is nog een verhaal op zich… Ik had wat schilletjes teveel aan elkaar genaaid en de banaan leek overal op… maar niet op een banaan. Dus tussendoor even langs het atelier om advies vragen aan doorgewinterde viltwerker Wil. En hoppa, de banaan lijkt zowaar weer op een banaan!


Zeg nou zelf, je zou toch zo een hapje nemen?
Onlangs heb ik 100 labeltjes laten maken met mijn 'merknaam' erop... ben er erg trots op! Nu nog frutsels maken waar ik ze op kan naaien...


Ben nu met 3 verschillende dingen tegelijk bezig en weet niet of ik de komende weken iets af ga krijgen. Ik heb in ieder geval voldoende inspiratie en vooral spullen genoeg tot de volgende ijstijd!

Graag tot een volgend blog. 


1 opmerking:

  1. Veel gedaan hoor, ik helemaal niks. Alles zit nog in hetzelfde tasje. Wel weer zin in volgende week tot dan Anneloes

    BeantwoordenVerwijderen