zondag 14 juni 2015

Een nieuwe liefde...

Deze keer even geen nieuwe frutsels, ben nog druk met het ontwerpen en uitvoeren van wat kleine zaken. Nog even geduld dus. Ik wil het deze maand graag met jullie hebben over mijn nieuwe liefde. Nee, ik heb niet mijn man na 18 jaar aan de kant geschoven, maar heb een (voor mij) nieuwe inspiratiebron gevonden waar ik heel onrustig van word!

Ik kan me niet losrukken van Pinterest. Het heeft even geduurd voordat ik alle ins- en outs van het systeem door had, alhoewel het geen hogere wiskunde is, maar inmiddels ben ik lekker bezig. Voor de lezers die niet bekend zijn met dit fenomeen… op Wikipedia staat het als volgt vermeld:

Pinterest is een sociaalnetwerksite die fungeert als prikbord. De gebruiker kan afbeeldingen pinnen en vervolgens op een van de aangemaakte "moodboards” plaatsen. Gebruikers kunnen hun eigen moodboards aanmaken. Op deze moodboards kunnen vervolgens afbeeldingen worden geplaatst door middel van een Pin it-knop. Elke speld (pin) geeft een afbeelding, video of artikel weer. Deze spelden worden gegroepeerd op de moodboards die de gebruiker naar wens kan aanmaken en indelen. Het sociale aspect aan de website is dat deze moodboards in principe openbaar zijn en dus kunnen worden gevolgd door andere gebruikers. Ook bestaat de mogelijkheid dat andere gebruikers een repin uitvoeren. Hiermee plaatsen zij de artikelen die zij bij andere gebruikers vinden op hun eigen moodboards  De website is vooral in trek bij vrouwen (ongeveer 80% van de gebruikers).


Tis ff een technisch verhaaltje maar ik zie het meer als landje-pik. Jij hebt een leuke foto (ook van iemand gepikt) en die vind ik leuk… dus jatten maar. Ik heb dus nu 20 van die boarden met in totaal meer dan 1000 pins. Mijn boarden hebben namen zoals baby, bloem, delftsblauw, hollandsglorie, een board met eigen frutsels natuurlijk, kralen, knopen en sierraden, lekkere recepten en leuke teksten. 



Ook een bord met 'handig'. Ik haal daar de meest simpele, maar o zo handige tips vandaan op het gebied van schoonmaken, opruimen etcetera. Mijn genoemde onrust zit in het feit dat ik ontzettend veel leuke kraamcadeau’s zie en gepind heb, maar er worden in mijn omgeving heel weinig baby’s geboren. Ik zie heel veel leuke kerstdingen, maar die boom zit al barstensvol en ik heb weinig horizontale vlakken in huis waar ik al die spullen op neer kan zetten. Ik krijg zoveel inspiratie van sommige ontwerpen dat ik voor mezelf een lijstje heb gemaakt met dingen die ik zou willen maken of zelf zou willen ontwerpen.

Ik heb ook een mapje... 'later als ik groot ben'. Hierin staat bijvoorbeeld een gigantisch groot vloerkleed gemaakt van vilten bolletjes. Weet je wat dat kost? Alleen al een onderzetter van vilten bolletjes kost al ruim € 7.00. 
Dat zijn een heleboel onderzetters hoor! 


Er staat ook een heel mooie kast in met allemaal bakjes en laadjes… ik ga op termijn kleiner wonen en niet groter. Ik heb nu al 3 grote kasten die van boven tot onder vol geladen staat met zooi. Ach, een mens moet blijven dromen toch?


Kortom, je moet er echt eens op snuffelen dat Pinterest (overigens is het niet zo dat ik nu ingehuurd ben om jullie enthousiast te maken). Maar voor een creatief iemand zoals ik is het echt een walhalla en dat wilde ik even met jullie delen! 

Oké dan... toch even een zelfgemaakt frutsel omdat ik het niet kan afleren… een 'board' met een echt klosje en een schaar en voor dit doel heb ik gewoon 15 cm van mijn meetlint afgeknipt. Het is niet te hopen dat ik in de toekomst iets groters ga maken dan 1,5 meter...




Graag tot een volgend blog!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten