vrijdag 29 januari 2016

Inhaalslag...

Het werd wel weer eens tijd voor een blog, vond men... en ik geef ze gelijk! Mijn laatste blog dateert van september vorig jaar. Ik kan allerlei smoesjes verzinnen, maar de waarheid is dat het gewoon te druk was en ik vond dat ik te weinig te melden had. Nu ik alles weer beschreven heb, is het toch best wel veel. Onderstaand een soort van inhaalslag.

In oktober/november ben ik ontzettend druk geweest met het organiseren van een benefietdiner voor Energie4allkids. Deze organisatie vraagt aandacht en geld voor medicijnonderzoek tegen energiestofwisselingsziekte bij kinderen. Ik maakte daar al melding van in mijn vorige blog. Sinds een jaar volg ik @NoaTweet op Twitter. Meerdere jaren heb ik me tegen de feestdagen een slag in de rondte gewerkt om engeltjes en andere kerstversieringen te maken van onder andere vilt, hout en andere materialen. Die engeltjes verkocht ik voor dit goede doel en de opbrengst was best leuk te noemen. Vorig jaar wilde ik wat anders. Iedereen had al engeltjes van me gekocht en ze zagen me alweer aankomen met die handel.

Ik bedacht een benefietdiner. Ik heb Restaurant 1798 bereid gevonden om met mij in zee te gaan. Hubbie en ik komen daar al jaren en worden iedere keer verrast door de heerlijkste gerechten. Een datum was snel gevonden... het diner werd gehouden op 26 november. Dion, de eigenaar stelde 2 zittingen voor, terwijl ik dacht... ik mag blij zijn als ik 1 zitting vol krijg. Het bedrag voor het diner en de drankjes 2x 17,98 euro. 1x voor E4allkids en 1x voor het restaurant. Om de pot te spekken bedachten we ook nog een loterij. Nou, hiermee kon ik aan de slag. Een uitnodiging opstellen, die uitgewerkt werd door de moeder van Noa ...


Verder moest ik prijsjes verzinnen voor de loterij, en, last but not least... proberen die tafels vol te krijgen. Mijn inzet heeft geresulteerd in een heel gezellige avond met 21 personen per zitting! Familie, vrienden en vriendinnen, veel collega's, meiden van de frutclub, mijn slager, mijn buurtkruidenier, maar ook volgers van Twitter. Het was een hele gezellige ploeg bij elkaar. Wat rondweg geweldig was, was dat Hubbie had aangegeven dat hij voor alle deelnemers een lot voor de loterij wilde kopen, zodat ze allemaal een kans hadden om een prijs te winnen en natuurlijk om het eindbedrag omhoog te krijgen. Wat schets mijn verbazing! Tijdens de eerste zitting waren er nog 2 personen die hieraan gevolg gaven en opnieuw voor iedereen een lot kochten. Kassa! Ik had, al zeg ik het zelf, ontzettend leuke prijsjes bij elkaar gesprokkeld. Ik had zelf 2 volledig verzorgde sierraden-workshops beschikbaar gesteld (gewonnen door een collega'tje en mijn schoonzus), nog 2 bonnen voor bier met een (bitter-)bal en een koffie met wat lekkers. Restaurant 1798 stelde een gratis diner beschikbaar, van de wijnleverancier van het restaurant kwam een mooi en vooral lekker wijnpakket en stelde een pakket (inclusief workshop) beschikbaar. Zelf heb ik nog een herfstkrans gemaakt met een kleine trol erin.


We hebben veel mensen blij kunnen maken met de prijsjes. Tussendoor heerlijk gegeten en gedronken. Toen was het tijd om de eindafrekening op te maken en ik wilde het niet vooraf weten en kreeg de cheque overhandigd met het geweldige eindbedrag van 1.735,78. Tranen vloeide en felicitaties werden over weer uitgedeeld. Dion van het restaurant heeft uiteindelijk het bedrag afgerond naar 1.798,00 euro. 
Hoe mooi is dat?



Het waren loodzware dagen, maar zo de moeite waard. De dagen daarop ontplofte Twitter, mijn mail en mijn Whatsapp-box van mensen die mij complimenteerden met de gezellige avond en het mooie bedrag. Het was een geweldige beleving. Hopelijk kan dit bedrag een kleine bijdrage leveren aan het onderzoek naar deze vreselijke ziekte!

Deze foto is gemaakt door volger op Twitter en deelneemster aan het diner.

Natuurlijk heb ik de afgelopen maanden ook lekker gefrut met vilt, maar ook op het sieradenvlak heb ik niet stil gezeten. Ik heb bij Limited Edition een techniek geleerd om ringen te maken met lekkere kleine kraaltjes. Ik doe er ongeveer 1 uur over en het is ontzettend makkelijk om te maken! Dus heb nu bij ieder truitje een ander ringetje.


Voor mijn vriendin in Zuid-Afrika 'the Lord is my shepherd'-hanger. Ze was er heel erg blij mee en heeft hem aan haar broer gegeven die zwaar ziek is. Ik vind het een mooi gebaar van haar. Verder kreeg ik nog het verzoek van een Twittervolger om een kerstslinger te maken als cadeau voor haar moeder.



Zelf heb ik Sint & Piet ontworpen. Ik kreeg het idee van een afbeelding op Pinterest van een kerstfiguur en bedacht dit koddige duo...



Vorige week is het voederhuis van Septemberspring ook eindelijk bezet, gekraakt door 2 roodborstjes. Het voederhuisje, de appels en het hart met zaadjes hingen al weken in mijn fruthok, maar de vogels waren gevlogen. Inmiddels zitten ze lekker te zitten in, en op het huisje.



Op een handwerkbeurs in Rijswijk heb ik 2 puntzakken met fair trade viltballen gekocht en heb daar deze krans van gemaakt. Hier kwam geen naald en draad bij te pas, alles zit gelijmd. Bij dezelfde kraam heb ik een poes gekocht. Het vilt is met de hand gevilt en dus erg grof en ongelijk van structuur. Ik vind het een schattig beestje geworden




Het boekendraakje Atelier Anke stond al heel lang op mijn verlanglijstje om te maken en ik heb er een mooi paars exemplaar van gemaakt.



Tussendoor nog de zeepaardjeshanger van Sari en een lentehanger van Atelier Anke gemaakt. De winterlichtjes zijn van Atelier Lindelicht en van oorsprong ontworpen met met sterren, ik heb er (zo eigenwijs als ik ben) bloemen van gemaakt. Ook heb ik 1 patroon iets aangepast zodat het vilt wat strakker om het glas zit. Die tussendoortjes zijn het gevolg van het feit dat ik het een beetje saai vind om aan één project tegelijk te werken. Ik vind het leuker om de ene week aan een paarse draak te werken en de week daarna iets klein, zoals bijvoorbeeld een zeepaardje of een roodborstje.


Een paar maanden geleden had ik het idee om iets te ontwerpen met knoflook en pepers... een aantal weken later lag er een ontwerp van Septemberspring in de schappen. Ik hoefde het wiel dus niet opnieuw uit te vinden. De loken en pepers hangen inmiddels te pronken in de keuken.



Ik vind dat ik mijn best wel heb gedaan de afgelopen maanden. Ben nu nog met wat klein spul bezig om door mijn pakketten en patronen heen te komen. 
Binnenkort ga ik alweer aan de kerst werken. Het wordt een groot project dit keer... 



Het heet 'In de arrenslee' van de Vrolijke Vilt Vriendjes 
4 rendieren, een arrenslee vol presentjes en bijbehorend personeel. Ga er maar aanstaan. Omdat ik uit ervaring weet dat ik niet al te lang met 1 project bezig kan zijn, begin ik er nu maar alvast aan. Het is niet heel moeilijk, maar wel heel bewerkelijk. Afwijkend van het ontwerp, ga ik wel alles van vilt maken, dat vind ik nu eenmaal lekker werken. In mijn komende blogs ga ik jullie van de voortgang van de arrenslee op de hoogte houden. Op deze manier push ik mezelf ook om er aan te beginnen, want voor je het weet moet ik de kerstboom alweer optuigen en staat de arrenslee nog in de steigers...

Graag tot een volgend blog en ik beloof dat je daar weer niet maanden op hoef te wachten! 


3 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat heb je veel leuke en mooie dingen gemaakt. En dan ook nog dat geweldige diner georganiseerd. Super. (ik mis je wel hoor, misschien toch maar weer gaan twitteren) dikke knuf Rolinka.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat heb je veel leuke en mooie dingen gemaakt. En dan ook nog dat geweldige diner georganiseerd. Super. (ik mis je wel hoor, misschien toch maar weer gaan twitteren) dikke knuf Rolinka.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig om weer een blog van je te lezen. Tot vrijdag.

    BeantwoordenVerwijderen