zaterdag 18 oktober 2014

Terug van weggeweest met nieuwe creaties!

Het, door mezelf ingestelde, zomerreces zit er weer op voor dit jaar. Ik heb even de tijd genomen om frutsels te maken, teksten te verzinnen bla bla bla... 
Het komt eigenlijk hier op neer dat ik niets wist te schrijven en weinig productie had. Alles draait nu weer als vanouds, de blaadjes vallen bij bosjes, de dagen worden korter en de temperatuur... tja die is van slag maar van mij mag dit zo duren tot april 2015. Ik heb de afgelopen maanden een aantal dingetjes gemaakt die ik aan jullie wil laten zien. Ik krijg veel complimenten over mijn frutsels, maar laten we eerlijk zijn. Ik heb kant en klaar patronen en verzin het niet zelf. Ja, het moge duidelijk zijn dat ik, net als bij recepten, me niet helemaal aan de instructie hou want ik wil er wel een eigen twist aan geven. Nee, de complimenten mogen wat mij betreft allemaal naar de ontwerpers, zeg ontwerpsters want het zijn in de meeste, zo niet alle gevallen, vrouwen die ze maken. Mijn petje af hoor en ga vooral door; bij mij is de verveling nog niet ingevallen. Zeker niet als er iedere keer weer nieuwe patronen en pakketten worden gemaakt. Sari en Gerda, mijn 'juffen' bij mijn atelier handwerkatelier Sari weten na 3/4 jaar precies wat ik leuk vind en waar ik voor ga zwichten. Geloof me ik loop er op leeg, maar het is zo ontzettend leuk om te doen. 


Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik heb een geweldige zomer gehad. Heb tijdens Prinsjesdag IN het Binnenhof gezeten en stond  1 meter  van de gouden koets vandaan. 
Ik wist van de zenuwen niet of ik moest zwaaien of foto's maken. Het werd het eerste en ik heb alleen een soort van duidelijke foto van Prins Constatijn en Prinses Laurentien.
Na vertrek van alle bezoekers hebben we ook nog gezeten OP de stoelen waar zij zaten.

Hij is het echt!
Lekkere zachte stoelen hoor!

We hebben ook  eindelijk een oude wens van mij kunnen vervullen. Een bezoek aan Koninklijke Wachtkamer op het Hollands Spoor in Den Haag. Het was schitterend met als hoogtepunt het toilet van Koningin Wilhelmina! Ik bedoel maar... op Paleis het Loo is onlangs haar badkamer gerestaureerd, maar een Koninklijke Delfts Blauw toilet kan hier niet tegenop. We mochten wel foto's maken, maar die mochten op geen enkele manier openbaar worden gemaakt. Helaas, ik had jullie graag een Koninklijke toiletrolhouder laten zien.


Vervolgens zijn we afgereisd naar Norg in Drenthe waar we 9 dagen in een boerderij uit de 16e eeuw hebben doorgebracht. Heerlijk was het daar... ik kwam daar echt tot rust en heb zelfs een paar muisjes gemaakt, zie ergens onderaan. Kortom het was een heerlijke zomer!




Ik heb van alles en nog wat gemaakt, voor Halloween een aantal zaken, een tweetal HOME's, twee muisjes en een kraamcadeau.

Muisje met klaproos.
Muisje in klaverveld.





















Herfsthome

Halloween-home

Halloweenslinger 

Tot slot een kraamcadeau in de vorm van een uil. Ik heb twee foto's geplaatst, 1 met en 1 zonder shirt. Het is een ontwerp van Gerda van de Vilten Tol 
Het is een behoorlijke uil omdat in de buik een speeldoosje is verwerkt. Als je aan de middelste bloem trekt, hoor je een slaapliedje. Ik vind het een schattig beestje geworden. Ik hoop dat de nieuwe pappa en mamma hem ook leuk vinden. 

Uil (bijna volgens patroon)

Uil met shirt waar de naam en geboortedatum van de baby op staat.


Ik vind het wel weer voldoende voor deze keer. Er staat nog veel meer op stapel dat beloof ik jullie. Iets met Sinterklaas met een ZWARTE piet, en veel voor in en rond de kerst. 

Graag tot een volgend blog! 






1 opmerking:

  1. Hopelijk gaat het weer zich gedragen want met al die zonneschijn kom je aan je "werk" niet toe. Wat heet zeg, aan Halloween-frustsels werken als - spreekwoordelijk - de vogels van het dak vallen. Maar is het toch weer een leuke productie geworden.

    BeantwoordenVerwijderen